Program de gestiune, emitere facturi, eliberare bon fiscal, emitere chitante, note intrare-receptie
PROGRAM DE GESTIUNE A STOCULUI
Prima paginã Descarcă Întrebãri frecvente Contact
Soluția potrivită pentru gestiune.
 
Caracteristici
Preţuri
Legislaţie
Intrebãri frecvente
Manual utilizare
Sugestii



Dorim să imbunătățim programul. Trimiteți-ne sugestiile sau criticile referitoare la program sau site folosind butonul de mai jos.

Propune sugestie
 
Farmimpex - Prima farmacie online din Craivoa
 
Manual utilizator
Nota Documentatia de mai jos corespunde unei versiuni anterioare a programului. Informatiile de mai jos raman in continuare valabile si in cazul noii versiuni (ultima versiune contine acum o interfata colorata si mai multe facilitati).

Ce este 1001 Produse?
Operatiile
    Introducerea facturilor
    Stornarea (returul) de facturi
    Vanzare
        Vizualizare stoc
        Cautare in stoc
        Adaugarea unui produs pe bon spre vanzare
        Vizualizare bon curent
        Emitere bon (vanzare)
        Anulare bon
Rapoarte
    Nota de Intrare-Receptie (NIR)
    Raportul de aprovizionare
    Situatia detaliata a vanzarilor pe zi
Utilizatori
    Drepturi
Securitatea datelor si a programului

Ce este 1001 Produse
Programul 1001 Produse este o aplicatie de gestiune a produselor dintr-o unitate comerciala.
1001 Produse este dezvoltat de SC 1001 Software SRL din Craiova, Dolj (www.1001software.ro). El poate fi folosit pentru gestiunea intrarilor intr-o societate comerciala, vanzari, raportari, s.a.m.d.

Operatii
In ordinea logica a efectuarii lor, aceste operatii sunt:
    - introducerea de facturi in gestiune (respectiv, introducerea de produse in stoc);
    - generarea notelor de intrare receptie;
    - vanzarea produselor din stoc cu generarea bonurilor caselor de marcat fiscale ale societatii proprietare a licentei de folosire pentru 1001 Produse;
    - vizualizarea/listarea rapoartelor de vanzare, reaprovizionare;
    - sincronizarea datelor intre toate unitatile societatii prin folosirea modulului de actualizare;
    - protejarea datelor prin efectuarea unui back-up periodic

Introducerea facturilor
Facturile primite de la furnizori pot fi introduse in baza de date folosind optiunea din meniul principal Operatii->Factura noua sau folosind combinatia de taste Ctrl+F. Optiunile din fereastra ce apare, sunt cele care se gasesc pe orice factura.

Optiunile referitoare la modul de transport si delegat nu sunt obligatorii, completarea lor fiind optionala.
De remarcat la aceasta optiune este posibilitatea de a alege un furnizor introdus anterior (la o factura anterioara) sau de a introduce un furnizor nou. La introducerea datelor unui nou furnizor, acesta va fi memorat, iar la introducerea unei alte facturi de la acest furnizor, el va putea fi selectat din lista de furnizori.

Dupa completarea datelor specifice facturii, urmeaza completarea datelor specifice produselor din aceda factura (acest lucru se poate face apasand butonul Adauga produse in factura)

Printr-un mecanism asemanator cu adaugarea de furnizori, putem adauga produsele in nomenclator sau putem akege produse din nomenclator deja existente in baza de date.
Produsele din factura au cantitate, pret si discount (in procente). Pentru a putea fi adaugat in stoc, fiecarui produs i se va completa adaosul comercial (in procente) sau pretul de vanzare. (la completarea adaosului comercial, pretul de vanzare se va efectua automat pe masura ce utilizatorul tasteaza adaosul; la modificarea/completarea pretului de vanzare, procentul adaosului comercial se va calcula in mod automat).
Fiecare produs asociat cu acea factura va fi afisat in lista din partea de sus a feretrei. Butonul <<Inapoi la factura ne permite intoarcerea la fereastra anterioara.
Ca o factura sa fie introdusa in mod corect, trebuie adaugata in stoc (folosind butonul Adauga factura in stoc). In acest moment produsele din factura pot fi vandute.
In cazul dorim sa renuntam la datele introduse pana acum sau dorim sa terminam completarea facturii mai tarziu (in aceeasi zi sau il alta zi), folosim butoanele corespunzatoare din partea de jos a ferestrei.

Stornarea (returul) de facturi
Uneori, din diverse motive (calitate necorespunzatoare, defecte, expirare) suntem nevoiti sa returnam anumit produse furnizorilor. Modalitatea prin care se poate efectua acest lucru este folosirea optiunii Operatii->Storneaza factura din meniul principal al programului.

Produsele stornate trebuie sa apartina aceleasi facturi, deci primul pas este sa alegem numarul facturii din lista din pasrtea de sus a ferestrei. Apoi apasam butonul: <- Selecteaza factura pentru a putea vedea produsele facturii alese.

Lista din partea drepta contine produsele disponibile in stoc (pot fi mai putine decat pe factura originala, pentru ca in perioada dintre introducerea produselor in stoc si returul facturii se pot face vanzari).

Pentru a returna un produs, selectam numele lui din lista din pasrtea dreapta, selectam numarul de produse pe care dorim sa le stornam (folosind optiunea Cantitatea disponibila in stoc) si apasam butonul Storneaza produs selectat. Vom observa ca numarul selectat va aparea in partea stanga in dreptului produslui dorit.
Repetam acest procedeu pentru toate produsele dorite.

Inainte de finalizarea facturii trebuie completate numarul facturii de retur si data emiterii facturii.
Atentie: Datele din acest program sunnt de forma: zz/ll/aaaa (de exemplu data 17 iulie 2006 se scrie 17/07/2006 iar 7 decembrie 2004 se scrie 07/12/2004).


Dupa introducerea sau stornarea unei facturi, aceasta se poate vizualiza folosind optiunea Vizualizare<-Facturi sau apasand combinatia de taste Alt+F.

Vanzare
Produsele din facturi introduse in stoc pot fi vandute. O vanzare presupune adaugarea mai multor produse pe un bon si eliberarea bonului prin casa de marcat.
Produsele pot fi adaugate intr-un bon folosind vizualizarea stocului.

Vizualizare stoc
Stocul curent poate fi afisat (vizualizat) apasand combinatia de taste Ctrl+S sau din optiunea Vizualizare->Stoc.
Fiecarui produs din stoc ii este afisata valoarea de vanzare si cantitatea.

Cautare in stoc
Cautarea in stoc (ca de altfel si in facturi, furnizori, nomenclator, producatori) se poate efectua scriind un text in casuta de cautare din partea de sus a ferestrei si apasand tasta enter.
Programul este alcatuit astfel incat sa micsoram cat mai mult timpul de parcurgere a stocului.
Astfel, ca sa cautam in stoc apasam Ctrl+S. In acest moment apare fereastra cu produsele din stoc, iar cursorul este pozitionat in casuta de cautare.
Deci, putem scrie textul de cautare (care poate fi un nume sau o parte de nume de produs sau de producator, sau ambele) si apasam taste Enter.
Se face cautarea produselor si sunt afisate produsele care corespund cautarii. Pentru a selecta un produs din lista, nu este nevoie sa folosim mouse-ul ci apasam tastele sageata jos, sageata sus, page up sau page down si observam ca putem parcurge lista de produse.

Adaugarea unui produs pe bon spre vanzare
Pentru introducerea unui produs din stoc in bonul curent efectuam urmatoarele operatii:
    1. Afisam stocul (apasand Ctrl+S)
    2. (optional) Cautam produsul respectiv (scriind numele lui in casuta de cautare)
    3. Selectam produsul dorit cu mouse-ul sau cu tastele si apasam dublu clic sau Enter. Ni se afiseaza fereastra cu bonul curent.
    4. Scriem cantitatea dorita din produsul selectat si apasam Enter (sau butonul Adauga produsul). Vom vedea ca in lista de produse va aparea numele noului produs impreuna cu cantitatea introdusa si cu valoarea de vanzare. Sub fereastra va fi afisata suma totala de plata pana in momentul curent.
    5. (optional) Daca dorim sa adaugam un alt produs, apasam tasta Esc (pentru inchiderea ferestrei cu bonul) si ni se va afisa din nou stocul (aici putem cauta si selecta un alt produs)

Vizualizare bon curent
Se poate face in doua moduri:
    1. Daca suntem in stoc, putem apasa Enter pe un produs (aici putem sa adaugam acest produs in bon)
    2. Apasam Ctrl+B (aici nu mai putem adauga in bon, pentru ca nu este nici un produs selectat).


Emitere bon (vanzare)
Se face din fereastra cu bonul curent. In partea de jos a ferestrei exista un buton Trimite la casa. Daca apasam pe el, casa de marcat va emite bonul cu produsele respective. Dupa ce bonul este emis, programul afiseaza un mesaj de succes sau de eroare (in cazuri exceptionale, atunci cand sunt probleme cu casa de marcat: lipsa hartiei, probleme cu cablul de comunicare, casa nu este alimentata cu curent electric, s.a.m.d.).

Anulare bon
Se face din fereastra cu bonul curent. In partea de jos a ferestrei exista un buton Anuleaza bonul pentru cazul in care clientul se razagandeste in privinta achizitionarii produselor comandate.

Exista cazuri in care clientul doreste sa elimine un produs din bon. In aceste cazuri se selecteaza produsul dorit (in bon) si apasati butonul Sterge produs selectat care se afla imediat sub lista cu produse din bon.

Rapoarte
Rapoartele construite intentioneaza usurarea aprovizionarii, vanzarii si analizei. Putem vizualiza notele de intrare-receptie(NIR) pentru facturile primite cat si pentru cele de retur, situatia detailata a vanzarilor pe zile (detaliile fiecarui bon), raportul de aprovizionare.

Nota de Intrare-Receptie(NIR)
Pentru vizualizare/listarea unei NIR executam urmatorii pasi:
    1. Afisam lista cu facturi folosind optiunea Vizualizare->Facturi (Alt+F)
    2. Cautam factura dorita prin parcurgerea listei sau prin cautarea dupa numele furnizorului sau numarul facturii si o selectam.
    3. Apasam tasta Enter sau dam dublu click pe factura dorita pentru a afisa o fereastra cu detaliile facturii.
    4. Apasam butonul Vezi NIR. Programul va porni Internet Explorer continanda NIR-ul facturii selectate. Aici putem lista raportul folosind optiunea File->Print.

Raportul de aprovizionare
Fiecare produs din nomenclator din baza de date are o cantitate minima (initial 0) care poate fi modificata prin modulul web. Raportul de aprovizionare ne va afisa toate produsele care in stoc contin mai putine produse decat cantitatea minima din nomenclator.
Raportul de aprovizionare se poate genera folosind optiunea Vizualizare->Reaprovizionare (Ctrl+R) iar in fereastra care urmeaza apasam butonul Genereaza raportul

Situatia detaliata a vanzarilor pe zi
Se poate genera din Vizualizare->Raport bonuri. Pe raport sunt imprimate datele specifice produsele, date care se regasesc si pe bonurile generate la vanzare.
In jos-ul raportului se afla totalul vanzarilor cu tva si tva-ul sumei totale (util pentru calcule contabile).

Utilizatori
Pentru o mai mare siguranta si pentru impartirea sarcinilor intre angajati in procesul comercial, fiecare modul al aplicatiei se poate executa pe baza de drepturi. Aplicatia nu se poate folosi daca nu avem definit cel putin un utilizator (care are un nume de utilizator, o parola si drepturi).
La executia aplicatiei programul necesita introducerea numelui si parolei. Dupa autentificare, fiecare utilizator isi poate schimba parola dupa bunul plac, folosind optiunea Utilizator->Schimba parola.

Drepturi
Drepturile utilizatorilor pot fi:
    1. Dreptul de administrare (un utilizator cu drept de administrare se poate autentifica pe modulul web)
    2. Vizualizare facturi
    3. Vizualizare furnizori (lipsa acestui drept implica faptul ca utilizatorul nu poate adauga un furnizor nou la primirea unei facturi, practic nu se poate introduce in program o factura de la un furnizor nou)
    4. Vizualizare nomenclator
    5. Vizualizare NIR
    6. Vizualizare stoc (lipsa acestui drept implica faptul ca acel utilizator nu poate adauga produse in bon pentru vanzare)
    7. Eliberare bon (vanzare)
    8. Adaugare facturi primite
    9. Adaugare facturi de retur (stornare facturi)
    10. Adaugare produse noi in nomenclator

Securitatea datelor si a programului
1. Securitatea programului. Programul poate fi solosit numai de catre utilizatorii definiti de catre administrator. Fiecare utilizator are un nume si o parola cu ajutorul carora poate pune programul in executie.
2. Securitatea datelor. Datele folosite in program sunt memorate intr-o baza de date locala, protejata prin parola.
Nivelul de securitate ale datelor poate creste limitand numarul de utilizatori al acelui calculator cat si instalarea de programe de protectie specifice (antivirus, antispyware, firewall).
1001 Software